Spis treści:
Personalizacja opakowań - o co w tym chodzi? Tak naprawdę pojęcie to można rozumieć i rozważać na dwa sposoby. Pierwsza koncepcja polega na stworzeniu opakowania papierowego lub też oczywiście z innego tworzywa, dostosowanego całkowicie do własnych potrzeb: w wyznaczonych wymiarach, kolorze, kształcie, wzorze, jako pudełka z okienkiem, czy jakiekolwiek inne wytyczne przyjdą nam do głowy. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia i ewentualnie możliwości technologiczne dla danego projektu.
1) Personalizacja opakowań - o co w tym chodzi?
Tak naprawdę pojęcie to można rozumieć i rozważać na dwa sposoby. Pierwsza koncepcja polega na stworzeniu opakowania papierowego lub też oczywiście z innego tworzywa, dostosowanego całkowicie do własnych potrzeb: w wyznaczonych wymiarach, kolorze, kształcie, wzorze, jako pudełka z okienkiem, czy jakiekolwiek inne wytyczne przyjdą nam do głowy. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia i ewentualnie możliwości technologiczne dla danego projektu.
Drugą opcja polega na wyborze już istniejących opakowań, pudełek, kubków, czy toreb, a następnie wykonaniu tak zwanego brandingu, czyli naniesieniu na nie nadruku z własnym projektem, logo, danymi firmy, odniesieniami do social mediów etc. Tutaj również ograniczają nas jedynie możliwości technologiczne, powierzchnia danego opakowania oraz wyobraźnia. Taki branding jest w naszym krau niezwykle popularny, wykonują go nie tylko największe sieci gastronomiczne, ale również małe lokale chcące wyróżnić swoje opakowania w morzu takich samych używanych przez konkurencje. Tego typu naczynia czy torby mają jeszcze jedną, niebagatelną funkcję i zaletę, mianowicie są one automatycznie naszą ulotką reklamową. Osoby postronne, które dotychcza nie słyszały o naszej marce, widząc takie opakowanie z ciekawie wykonanym projektem, z pewnością skierują na nie swój wzrok oraz zainteresowanie, co z kolei może zachęcić do oszukania firmy na przykład w internecie i zapoznanie się z ofertą.
Opakowania z własnym oznakowaniem nie są już atrybutem jedynie dużych sieci gastronomicznych, czy cukierniczych. Z racji coraz większej dostępności, a co za tym idzie - przystępności cen, każdy może pozwolić sobie na oznakowanie toreb, pojemników, czy kubków, w których oferowane są produkty dla klientów. Metoda ta znacznie podnosi rozpoznawalność marki i wyróżnienie spośród konkurencji. Obecnie nie wystarczy jedynie topowy produkt, ponieważ przez ścianki pudełka nie zawsze masz możliwość dojrzeć zawartość, za to dzięki oryginalnemu, najlepiej
Nie bez powodu mówi się, że klienci kupują oczami. Badania dowodzą, że nawet 80% emocji wywołuje narzędzie wzroku, co za tym idzie - to właśnie tą drogą najłatwiej dotrzeć do docelowych odbiorców. Wielu konsumentów to właśnie obrazy zapamiętuje najlepiej, dlatego właśnie brandowane torby czy opakowania mają nie tylko wyróżniać się z tłumu oraz przyciągać wzrok. Są one również swoistą wizytówką naszej marki - oprócz logo i nazwy firmy mogą mieć naniesione dane firmy, numery kontaktowe, adres lokalu, adres strony WWW, a nawet kod QR zaprogramowany według naszych upodobań - taka torba lub opakowanie na jedzenie staje się automatycznie również naszą ulotką, praktycznie bez większych dopłat. Dodatkowo jeśli są to opakowania ekologiczne, w zasadzie od razu zyskujemy przymiot firmy przyjaznej środowisku, który niesie się w świat samoistnie.
Jak widać odpowiedni branding swoich toreb i opakowań jest nie tylko skuteczny, ale i niezwykle opłacalny, ale o tym powiemy więcej w dalszej części.
Podsumowując powyższe informacje możemy łatwo stwierdzić, że personalizacja toreb i opakowań, takich jak na przykład pudełka cukiernicze, ma przynieść dwa główne efekty: wyróżnić naszą markę spośród konkurencji, wykazać oryginalność i indywidualny charakter organizacji; drugi cel to dodatkowy afisz reklamowy naszej firmy, na którym mamy możliwość zamieszczenia danych firmy i wypuszczenia ich w świat z samoistną reklamą.
2) Personalizacja opakowań - wady i zalety
Poniekąd trochę na ten temat opowiedzieliśmy już wcześniej, jednak uważam, że warto mówić więcej i częściej o zaletach personalizowanych toreb papierowych, opakowań na jedzenie, pudełek cukierniczych, czy kubków jednorazowych. Warto mówić, ponieważ ewidentnie wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie jeszcze sprawy z tego ile i jakie korzyści może przynieść tak prosta sprawa jak personalizacja opakowań.
Jeśli dalej nie dostrzegasz tego, co próbujemy Ci przekazać, podejdźmy do tematu nieco inaczej. Proponuję mini case study. Wszyscy chyba kojarzą topowe marki rynku fast food takie jak McDonald’s i Burger King. Konkurują one ze sobą już od lat ze zmiennym sukcesem. Każda z nich ma swoich zwolenników i przeciwników. Na pewno różnią się od siebie wieloma aspektami, ale czy zwróciłeś/ aś uwagę na opakowania kanapek? Czy gdyby “obedrzeć” ich kolorowe pudełka z firmowych nadruków, nie wyglądałyby identycznie jak ten burger box z naszej oferty ze zdjęcia poniżej? Moim zdaniem to właśnie takie samo pudełko.
Sprawdźmy kolejny przykład. Opakowania na frytki różnych sieci wyróżniają się, każdy z nas bez zawachania zganie skąd ten produkt należy:
I ponownie wracam z pytaniem: czy gdyby pozbawić opakowanie brandingu, nie wyglądałoby tak samo jak opakowanie na frytki z naszej oferty?
Wniosek wypływa z tego niezwykle prosty. Otóż gdyby opakowania największych graczy na rynku fast foodów nie były personalizowane ich oznaczeniami, nie bylibyśmy w stanie odróżnić, które opakowanie do kogo należy.
Pewnie każdy z nas robi zakupy w różnych sklepach sieciowych - czy to w małych cornershopach, popularnych dyskontach, czy wielkich hipermarketach. Niemal wszystkie zrezygnowały już z nieodzownych kiedyś foliowych reklamówek na rzecz toreb papierowych, które, jak już wspominaliśmy, są niezwykle wdzięcznym produktem do personalizacji. Nie problem zauważyć, że niemal wszystkie sieci handlowe korzystające z eko opakowań, decyduje się na nadrukowanie danych firmy wraz z logiem i innymi ważnymi informacjami, ponieważ zdają sobie sprawę jak dobrą i stosunkowo niedrogą reklamą jest wykorzystana w ten sposób powierzchnia torby czy opakowania na wynos.
Zastanówmy się jednak, jakie wady może mieć personalizowanie swoich toreb, opakowań, czy kubków. Najprościej byłoby powiedzieć, że takie rozwiązanie nie ma żadnych słabych stron, co w naszej opinii nie byłoby niezgodne z prawdą. Oczywiście jeśli ktoś na siłę chciałby wykazać bolączki takiego rozwiązania, będzie mógł to zrobić: nieco wyższe koszty, minimum produkcyjne większe niżej opakowań bez nadruku, mniejsza uniwersalność produktu dla posiadaczy kilku marek. Są to jednak cechy nieuniknione i oczywiste dla osób rozważających personalizację opakowań i w żaden sposób nie przyćmiewają licznych zalet takiego rozwiązania.
3) Personalizacja opakowań - krok po kroku
CANTINO jako hurtownia opakowań jednorazowych oraz jeden z liderów rynku w swojej branży, mając w swojej ofercie liczne rozwiązania dla HoReCa, oczywiście również oferuje personalizowanie opakowań na jedzenie, toreb papierowych, czy kubków z własnym nadrukiem. Na swoim koncie posiadamy już wiele realizacji na opakowaniach różnego typu, oto kilka ich przykładów:
Jeśli chcesz zobaczyć więcej naszych realizacji zajrzyj tutaj
Wbrew pozorom zamówienie spersonalizowanych opakowań nie jest trudne i tak naprawdę jako eksperci większość etapów całego procesu bierzemy na siebie.
Zakładając, że już zdecydowałeś/ aś się na wykonanie brandingu na torbach, kubkach, czy opakowaniach na jedzenie, możemy uznać, iż najtrudniejszy krok w rzeczywistości masz już za sobą, reszta to już tylko formalności.
Tak jak każdy produkt z brandingiem jest inny, tak my do każdego zamówienia również podchodzimy indywidualnie, stąd na najbardziej popularne pytanie przy pierwszym kontakcie, które brzmi: “ile to będzie kosztować?” nie możemy odpowiedzieć, Byłoby to wręcz nieprofesjonalne i niepoważne.
W pierwszej kolejności zdecyduj które opakowania, kubki, czy torby najbardziej Cię interesują. Jest to ważne pod kątem doboru technologii nadruku oraz typu i rozmiaru matrycy. Kiedy masz już to wybrane możesz się do nas zgłosić z prośbą o wycenę, najlepiej wysyłając na adres mailowy info@cantino.pl listę wybranych produktów, opis projektu, który chciałbyś/ chciałabyś wykonać oraz opisz wszystkie inne ważne dla Ciebie kwestie. W załączniku dodaj swoje logo i inne grafiki, które chcesz dodać w swoim nadruku. Ważną informacją są również ilości, jakie Cię interesują. Oczywiście jeśli chcesz coś doprecyzować zachęcamy do kontaktu telefonicznego: 730 012 511.
Kiedy tylko otrzymamy wszystkie powyższe informacje nasz specjalista niezwłocznie przystąpi do analizy tych danych oraz wyceny realizacji Twojego zlecenia. W informacji zwrotnej otrzymasz wszystkie niezbędne informacje, przede wszystkim projekt Twojego nadruku, który przygotujemy, minimum produkcyjne, cenę wykonania takich wydruków, ewentualne koszty dodatkowe, przewidywany czas realizacji projektu oraz wszelkie inne, ważne informacje. Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania lub wątpliwości z Twojej strony, nie wahaj się ani chwili - chętnie na wszystkie odpowiemy, wszystko wyjaśnimy do momentu, aż wszystko będzie w 100% klarowne - nie możemy sobie pozwolić na żadne niedopowiedzenia.
Jeśli wszystko będzie już jasne i zaakceptujesz wykonany projekt, nasz specjalista przygotuje dane do płatności. Podany wcześniej czas realizacji liczymy od dnia zaksięgowania się Twojej wpłaty.
Po wykonaniu pełnej personalizacji wybranych przez Ciebie opakowań, nasz specjalista niezwłocznie skontaktuje sie w celu uzgodnienia adresu, sposobu i innych szczegółów dostawy Twojego zamówienia.
Dalsze zamówienia kolejnych partii brandowanego towaru będą o wiele szybsze i prostsze, ponieważ będziemy mogli już pominąć etapy projektowania i decyzji, które często są najbardziej czasochłonne.
Podsumowując stworzenie własnego brandingu dla wykorzystywanych opakowań, toreb i naczyń wraz z ich personalizacją, jest niezwykle proste i nie wymaga wiele pracy od restauratora. CANTINO tak naprawdę przejmuje na siebie większość czynności do wykonania, a może przynieść niezliczoną ilość korzyści dla lokalu oraz samej marki i firmy. Nie wahaj się więc ani chwili, wyróżnij się z tłumu i nie pozwól prześcignąć się konkurencji, a Twoi klienci na pewno docenią, że przygotowana przez Ciebie gastro paczka wyraźnie zwraca uwagę na siebie.